Allmänna villkor

Artikel 1 - Definitioner I dessa villkor gäller följande definitioner: Reflektionstid: perioden
inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt; Konsument: den
fysisk person som inte agerar i utövande av yrke eller verksamhet och a
ingår ett distansavtal med företagaren; Dag: kalenderdag; Transaktionens varaktighet: a
distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, varav
leverans- och/eller köpskyldigheten är spridd över tiden; Hållbar databärare: alla
innebär som gör det möjligt för konsumenten eller företagaren att få tillgång till information som berör honom personligen
är riktad, lagras på ett sätt som framtida samråd och oförändrad
tillåter reproduktion av den lagrade informationen. Ångerrätt: den
möjlighet för konsumenten att häva avtalet inom ångerfristen
avstånd; Entreprenör: den fysiska eller juridiska person som säljer produkter och/eller tjänster på distans
erbjudanden till konsumenter; Distansavtal: ett avtal där
av ett system för distansförsäljning av produkter som anordnas av företagaren
och/eller tjänster används uteslutande fram till avtalets ingående
av en eller flera tekniker för fjärrkommunikation; Teknik för kommunikation op
dispens: betyder som kan användas för att ingå ett avtal, utan det
konsument och företagare möts i samma rum samtidigt. Allmän
Villkor: entreprenörens nuvarande allmänna villkor.

Artikel 2 - Ångerrätt
Konsumenten har rätt att ångra sig inom en ångerfrist på 14 dagar
motivering
att häva avtalet.
Under ångerfristen kommer konsumenten att hantera produkten och produkten varsamt
förpackning.
Om konsumenten utnyttjar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten
alla levererade
tillbehör och, om möjligt, returnera dem i originalskick, i enlighet med rimliga standarder
instruktioner från
entreprenör.

Artikel 3 - Tillämpning Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande
av företagaren och på varje distansavtal och beställningar som ingås
mellan företagare och konsument. Innan distansavtalet ingås,
texten i dessa allmänna villkor görs tillgänglig för konsumenten. Om detta
inte är rimligen möjligt innan distansavtalet ingås,
det anges att de allmänna villkoren kan ses hos företagaren och de är på
konsumentens begäran kommer att skickas kostnadsfritt så snart som möjligt.
Om distansavtal ingås elektroniskt kan detta ske med avvikelse från föregående stycke och innan distansavtalet ingås, texten i dessa allmänna villkor villkoren görs tillgängliga för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att det lätt kan erhållas av konsumenten lagras på en hållbar databärare. Om detta inte är rimligt möjligt, innan distansavtalet ingås kommer det att anges var allmänna villkor kan ses elektroniskt och att de är på konsumentens begäran. elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt skickas. Utöver dessa allmänna villkor finns det även specifika sådana produkt- eller tjänstevillkor gäller, andra och tredje styckena av motsvarande ansökan och konsumenten kan välja bort dem vid motstridiga allmänna villkor villkor alltid åberopa den tillämpliga bestämmelse som är mest förmånlig för honom. Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor när som helst helt eller delvis är delvis ogiltiga eller upphävda, förblir avtalet och dessa villkor giltiga för resten kommer att förbli i kraft och den relevanta bestämmelsen kommer att genomföras utan dröjsmål i ömsesidigt samråd ersättas med en bestämmelse om att originalets omfattning är lika stor möjligen närmade sig. Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor bör undvikas bedöms "i andan" i dessa allmänna villkor. Osäkerheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor måste förklaras att vara "i andan" i dessa allmänna villkor.

Artikel 4 - Erbjudandet Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller under
villkor, kommer detta uttryckligen framgå av erbjudandet. Erbjudandet är
utan förpliktelser. Företagaren har rätt att ändra och anpassa utbudet. Det
erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter som erbjuds och/eller
tjänster. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en bra bedömning av den
erbjudande från konsumenten. Om företagaren använder
Dessa bilder är en sann representation av de produkter som erbjuds och/eller
tjänster. Uppenbara misstag eller fel i erbjudandet binder företagaren
inte. Alla bilder, specifikationer och information i erbjudandet är vägledande och kan inte vara det
ge upphov till ersättning eller uppsägning av avtalet. Bilder ingår
produkter är en sann representation av de produkter som erbjuds. Entreprenör
kan inte garantera att färgerna som visas exakt matchar de verkliga färgerna
av produkterna. Varje erbjudande innehåller sådan information som är tydlig för konsumenten
vilka rättigheter och skyldigheter som är förknippade med antagandet av erbjudandet.
Detta gäller särskilt: eventuella fraktkostnader; det sätt på vilket
avtal kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta; huruvida eller inte
ångerrätten gäller; betalningssätt, leverans och utförande
av avtalet; villkoret för accept av erbjudandet, eller villkoret
inom vilken företagaren garanterar priset; beloppet av taxan för kommunikation
på distans om kostnaderna för att använda tekniken för distanskommunikation
beräknas på en annan grund än den ordinarie grundtaxan för den använda
kommunikationsmedel; om avtalet arkiveras efter ingåendet, och i så fall
hur det kan rådfrågas av konsumenten; hur konsumenten,
innan avtalet ingås, de uppgifter som han lämnat inom ramen för avtalet
kan kontrollera den tillhandahållna informationen och återställa den om så önskas; andra språk
där avtalet, förutom nederländska, kan ingås; uppförandekoderna
som företagaren har utsatt sig för och det sätt på vilket konsumenten gör detta
kan konsultera uppförandekoder elektroniskt; och den minsta varaktigheten av
distansavtal vid en långsiktig transaktion. Valfritt: tillgängliga storlekar,
färger, typ av material.

Artikel 5 - Avtalet Avtalet omfattas av bestämmelserna i
punkt 4, fastställs vid tidpunkten för konsumentens accept av erbjudandet och
uppfylla de uppställda villkoren. Om konsumenten godkänner erbjudandet
har accepterat elektroniskt, kommer företagaren omedelbart att bekräfta elektroniskt
bort från mottagandet av antagandet av erbjudandet. Så länge mottagandet av detta
godkännandet inte har bekräftats av företagaren kan konsumenten häva avtalet
upplösa. Om avtalet ingås elektroniskt kommer företagaren att vidta lämpliga åtgärder
tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkra den elektroniska överföringen
av data och säkerställer en säker webbmiljö. Om konsumenten kan elektroniskt
betalning, kommer företagaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder. De
Företagaren kan – inom juridiska ramar – informera sig själv eller informera konsumenten
kan uppfylla sina betalningsförpliktelser, samt alla de fakta och faktorer som är viktiga
för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om företagaren
på grundval av denna utredning har han goda skäl att inte ingå avtalet
berättigad att vägra en order eller begäran eller genomföra den med skäl
att ställa särskilda villkor. Företagaren kommer att ange produkten eller tjänsten
konsumenten följande information, skriftligen eller på ett sådant sätt att den kan tas emot av konsumenten
konsument kan lagras på ett tillgängligt sätt på ett hållbart sätt
databärare, inkludera: a. besöksadressen till företagarens filial där
konsumenten kan gå med klagomål; b. under vilka förhållanden och det sätt på vilket
konsumenten kan utöva ångerrätten eller ett tydligt meddelande
angående uteslutning av ångerrätten; c. informationen om garantier och
befintlig service efter försäljning; d. ingår i artikel 4.3 i dessa villkor
uppgifter, om inte företagaren redan har lämnat dessa uppgifter till konsumenten tidigare
utförande av avtalet; e. kraven för att säga upp avtalet om
avtalet har en löptid på mer än ett år eller är tillsvidare. Om
av en varaktighetsaffär gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första
leverans. Varje avtal ingås under suspensiva villkor av
tillräcklig tillgång på relevanta produkter.

Artikel 6 - Ångerrätt Vid köp av produkter har konsumenten
möjlighet att säga upp avtalet utan att ange skäl inom 14 dagar.
Denna betänketid börjar dagen efter mottagandet av produkten av konsumenten
en som utsetts i förväg av konsumenten och meddelas företagaren
representant. Under betänketiden kommer konsumenten att hantera det varsamt
produkt och förpackning. Han kommer bara att packa upp eller använda produkten i den utsträckningen
i den mån det behövs för att bedöma om han vill behålla varan. Om han
utövar sin ångerrätt kommer han att returnera produkten med alla medföljande tillbehör och tillbehör
– om det är rimligt möjligt – i originalskick och förpackning till företagaren
returnera, i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från företagaren.
Om konsumenten vill utnyttja sin ångerrätt är han skyldig att göra det
göras känd för företagaren inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Det
Konsumenten ska meddela detta genom ett skriftligt meddelande/e-post. Efter den
konsumenten har angett att han vill utnyttja sin ångerrätt
kund att returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten måste bevisa att
levererade varor har returnerats i tid, till exempel genom bevis för
avsändande. Om kunden inte kan meddelas efter utgången av de perioder som avses i punkterna 2 och 3
har angett att han vill utnyttja sin ångerrätt eller produkten finns inte på
företagaren har återvänt, köpet är ett faktum.

Artikel 7 - Kostnader vid återkallelse Om konsumenten använder sin
ångerrätt står kostnaderna för att returnera produkterna på bekostnad av
konsumenten. Om konsumenten har betalat ett belopp betalar företagaren detta belopp
återbetalning så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter avbokning. Här är
villkoret är att produkten redan har mottagits tillbaka av onlineåterförsäljaren eller slutgiltigt
bevis på fullständig retur kan lämnas.

Artikel 8 - Uteslutning av ångerrätten Företagaren kan utöva ångerrätten
utesluta konsumenten från produkter enligt beskrivningen i punkterna 2 och 3. Uteslutningen av
Ångerrätten gäller endast om företagaren tydligt anger detta i erbjudandet, eller åtminstone i rätt tid
innan avtalet ingås. Uteslutning av ångerrätten är
endast möjligt för produkter: a
företagaren har skapats i enlighet med konsumentens specifikationer; b. den där
vara tydligt personlig till sin natur; c. som till sin natur inte kan återlämnas;
d. som kan förstöra eller åldras snabbt; e.
vars pris är beroende av fluktuationer på den finansiella marknaden där
entreprenören har inget inflytande; f. för enskilda tidningar och tidskrifter; g. för ljud och video
inspelningar och datorprogram som konsumenten har brutit förseglingen av. h.
för hygienprodukter där konsumenten har brutit förseglingen.
Uteslutning av ångerrätten är endast möjlig för tjänster: a.
transporter, restaurangverksamhet eller fritidsaktiviteter ett visst datum eller
under en viss period; b. vars leverans sker med uttryckligt samtycke från
konsumenten har börjat innan ångerfristen har löpt ut; c. angående vadslagning
och lotterier.

Artikel 9 - Priset Under den giltighetstid som anges i erbjudandet är priserna:
av de produkter och/eller tjänster som erbjuds kommer inte att ökas, förutom prisförändringar som t.ex
på grund av förändringar i momssatser. Utan hinder av föregående stycke kan företagaren:
produkter eller tjänster vars priser är föremål för finansiella fluktuationer
marknad och som företagaren inte har något inflytande över och erbjuder rörliga priser. Detta
med förbehåll för fluktuationer och det faktum att alla angivna priser är riktpriser,
anges i anbudet. Prishöjningar inom 3 månader efter avslut
i avtalet är endast tillåtna om de är resultatet av lagkrav
föreskrifter eller bestämmelser. Prishöjningar från 3 månader efter avslutandet av
avtal är endast tillåtet om företagaren har föreskrivit detta och: a
är resultatet av rättsliga bestämmelser eller bestämmelser; eller b. konsumenten har myndigheten
att säga upp avtalet med verkan från den dag då prishöjningen träder i kraft. Alla
Priserna förbehålls med tryck- och tryckfel. För konsekvenserna av påtryckningar – och
Inget ansvar accepteras för typografiska fel. Företagaren ansvarar för tryck- och tryckfel
inte skyldig att leverera varan till felaktigt pris.

Artikel 10 - Överensstämmelse och garanti Företagaren garanterar att produkterna och/eller
tjänster överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, den
rimliga krav på tillförlitlighet och/eller användbarhet och på datumet för den
ingående av avtalet befintliga rättsliga bestämmelser och/eller
statliga föreskrifter. Om överenskommet garanterar företagaren det också
produkten är lämplig för annat än normalt bruk. En av entreprenören, tillverkaren
garanti som tillhandahålls av importören påverkar inte de lagliga rättigheterna och påståenden som
konsument kan göra gällande mot företagaren på grundval av avtalet.
Eventuella defekter eller felaktigt levererade produkter ska rapporteras inom 14 dagar efter leverans
företagaren ska underrättas skriftligen. Produkterna måste returneras
är i originalförpackning och i nyskick. Garantitiden för
företagaren samtycker till tillverkarens garantiperiod. Det är dock entreprenören också
aldrig ansvarig för produktens ultimata lämplighet för någon
individuell ansökan av konsumenten, inte heller för några råd angående det
användning eller tillämpning av produkterna. Garantin gäller inte om: Konsumenten
själv har reparerat och/eller redigerat de levererade produkterna eller låtit reparera dem av tredje part
och/eller redigering; De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller
på annat sätt behandlas vårdslöst eller i strid med instruktionerna från
företagare och/eller på förpackningen; Defekten helt eller
är delvis ett resultat av föreskrifter som regeringen har infört eller kommer att införa
med hänsyn till arten eller kvaliteten på de material som används.

Artikel 11 - Leverans och utförande Företagaren kommer att iaktta yttersta försiktighet
att beakta vid mottagande och utförande av order på produkter.
Med iakttagande av vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor
angett kommer bolaget att behandla accepterade beställningar skyndsamt, dock senast inom
30 dagar, om inte konsumenten har samtyckt till en längre leveranstid.
Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte tas emot eller endast
kan delvis utföras får konsumenten besked om detta senast 30 dagar efter
han lade ordermeddelandet. I så fall har konsumenten rätt att
att säga upp avtalet utan kostnader och rätt till eventuell ersättning. Om
vid upplösning i enlighet med föregående stycke, betalar företagaren det skyldiga beloppet till konsumenten
betalas så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter upplösning,
återbetalning. Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig,
entreprenören kommer att göra allt för att göra en ersättningsartikel tillgänglig. Framträdande vid
leverans kommer att meddelas på ett tydligt och begripligt sätt att en ersättningsvara
levereras. Ångerrätten kan inte uteslutas för ersättningsartiklar.
Kostnaderna för eventuell returfrakt står företagaren för. Risken
skada och/eller förlust av produkter åvilar företagaren fram till ögonblicket
av leverans till konsumenten eller en förutpekad och känd för företagaren
ombud, om inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 12 - Varaktighet transaktioner: varaktighet av avbeställning och förlängning Avbokning, Konsumenten kan
ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som sträcker sig till avveckling
leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster, avbryta när som helst
med hänsyn till överenskomna avbeställningsregler och en uppsägningstid på
högst en månad. Konsumenten kan ingå avtal för en viss tid
och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter (inklusive el).
förstått) eller tjänster, avbryta när som helst mot slutet av den tidsbestämda perioden med
med hänsyn till överenskomna avbokningsregler och en uppsägningstid på tio
högst en månad. Konsumenten kan häva de avtal som avses i föregående stycken: te
kan avbryta när som helst och är inte begränsade till att avbryta vid en viss tidpunkt eller i en
viss period; åtminstone avbryta på samma sätt som de ingicks av honom;
alltid säga upp med samma uppsägningstid som företagaren har avtalat för sig själv.
Förlängning Ett avtal som har ingåtts för en viss period och som sträcker sig till:
Regelbunden leverans av produkter (inklusive el) eller tjänster är inte tillåten
tyst förlängas eller förnyas för en viss period. Trots
föregående stycke, ett avtal som har ingåtts för en bestämd tid och som sträcker sig till:
regelbunden leverans av dagstidningar, veckotidningar och tidskrifter blir tyst
förlängas med en viss period på upp till tre månader, om konsumenten så önskar
förlängt avtal kan sägas upp i slutet av förlängningen med en
uppsägningstid på högst en månad.Ett avtal som gäller för en viss tid
ingåtts och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter eller tjänster, är endast tillåten
tyst förlängas på obestämd tid om konsumenten får tillåtelse när som helst
säga upp med en uppsägningstid på högst en månad och en uppsägningstid på tio
högst tre månader om avtalet sträcker sig till det arrangerade, dock mindre än
en gång i månaden, levererar dagliga, nyheter och veckotidningar och tidskrifter. A
avtal med en begränsad varaktighet för regelbunden leverans av dagliga, nyheter och veckotidningar och tidskrifter (provprenumeration eller introduktionsprenumeration).
tyst fortsatt och avslutas automatiskt efter köp av provversionen eller
introduktionsperiod. Varaktighet Om ett avtal har en löptid på mer än ett år,
Efter ett år kan konsumenten när som helst säga upp avtalet med en uppsägningstid på tio
avbokning inom en månad, om inte skälighet och skälighet talar emot avbokning
skjuta upp utgången av den överenskomna varaktigheten. Ett avtal som gäller för en viss tid
ingåtts och som sträcker sig till regelbunden leverans av produkter eller tjänster, är endast tillåten
tyst förlängas på obestämd tid om konsumenten får tillåtelse när som helst
säga upp med en uppsägningstid på högst en månad och en uppsägningstid på tio
högst tre månader om avtalet sträcker sig till det arrangerade, dock mindre än
en gång i månaden, levererar dagliga, nyheter och veckotidningar och tidskrifter. A
avtal med en begränsad varaktighet för regelbunden leverans av dagliga
,
nyheter och veckotidningar och tidskrifter (provprenumeration eller introduktionsprenumeration).
tyst fortsatt och avslutas automatiskt efter köp av provversionen eller
introduktionsperiod. Varaktighet Om ett avtal har en löptid på mer än ett år,
Efter ett år kan konsumenten när som helst säga upp avtalet med en uppsägningstid på tio
avbokning inom en månad, om inte skälighet och skälighet talar emot avbokning
skjuta upp utgången av den överenskomna varaktigheten.
Artikel 13 - Betalning Om inte annat avtalats, betalningen som görs av
Belopp som konsumenten är skyldig ska betalas inom 7 arbetsdagar efter påbörjandet
betänketid som avses i artikel 6 punkt 1. I händelse av en överenskommelse om att
tillhandahåller en tjänst, börjar denna period efter att konsumenten har fått bekräftelse på
överenskommelse har mottagits. Konsumenten har skyldighet att korrigera eventuella felaktigheter i den lämnade informationen
eller angett betalningsuppgifter omedelbart till företagaren. Vid
Om konsumenten inte betalar har företagaren rätt, med förbehåll för lagliga begränsningar
rätt att debitera konsumenten för skäliga kostnader som gjorts kända i förväg
att ta.

Artikel 14 - Klagomålsförfarande Klagomål om genomförandet av avtalet måste måste lämnas in fullständigt och tydligt beskrivet till företagaren inom 7 dagar konsumenten har upptäckt defekterna. Klagomål lämnas till företagaren beräknas inom en period av 14 dagar från dagen för mottagandet svarade. Om ett klagomål kräver en förutsebart längre handläggningstid, ska företagaren svarade inom 14 dagar med en mottagningsbevis och en indikation när konsumenten kan förvänta sig ett mer utförligt svar. Om Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidig överenskommelse uppstår en tvist som är känslig för tvistlösningsförfarandet. Ett klagomål upphäver inte företagarens skyldigheter, såvida inte företagaren anger annat skriftligen. Om ett klagomål befinns vara motiverat av företagaren, företagaren kommer efter eget val eller de levererade produkterna utan kostnad byta ut eller reparera.

Artikel 15 - Tvister om avtal mellan företagaren och konsumenten
dessa allmänna villkor regleras uteslutande av holländsk lag
ansökan. Även om konsumenten bor utomlands.